Skocz do głównej treści

Witamy na stronie głównej Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Nagłówek strony

Strona główna
Logo serwisu Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Suwak ze zdjęciami

  • Data opublikowania: 2016-07-21

Klasyki upiększyły Rajd Doliny Krzemionki

W piątek i sobotę w Tomaszowie Mazowieckim i okolicach, wystartowało 45 załóg w Aspol 2. Rajdzie Doliny Krzemionki, stanowiącym m.in. czwartą rundę Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. Najszybszą załogą z historycznych kategorii FIA był duet Adam Kacprzyk/Maciej Tworski w kultowej Lancii Delta HF Integrale.

Klasyki upiększyły Rajd Doliny Krzemionki


W rozegranym równolegle rajdzie okręgowym triumfował łódzki lider tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, Mikołaj Marczyk z Sebastianem Dwornikiem w Hondzie Civic Type-R. Rajd drugi raz z rzędu w ramach Super KJS wygrali Adrian Wichłacz i Łukasz Wilczak (Mitsubishi Lancer Evo V).

W HRPP Automobilklub Tomaszowski przyjął 16 zgłoszeń. Tradycyjnie najlepsze czasy wykręcali w 500-konnym Audi Quattro, Artur Rowiński z Magdaleną Tokarską, którzy samotnie podróżowali w kategorii 5 (dla aut, których modyfikacje przekraczają regulaminowe wymogi zgodności historycznej). Pozostałe załogi klasyfikow-ano w kategorii 4 (rajdówki zgodne z wymaganiami FIA z epoki lat 1982-1990). Załoga wspomnianej wcześniej Lancii, Kacprzyk/Tworski oprócz generalki K4 wygrała klasę pojemnościową E4 (grupa A pow. 2000 cm3). Drudzy w ogólnym zestawieniu kategorii, Paweł Chojnacki i Ewa Habryn-Chojnacka (BMW E30 318is) stracili do zwycięzców niewiele ponad minutę, ale wygrali najliczniejszą klasę E3 (gr. A 1601-2000 cm3). Dzięki tej frekwencji debiutanci (wcześniej w HRPP jeździli tylko w kategorii Pokaz, wyrabiając licencję rajdową) wywieźli z Tomaszowa Mazowieckiego najwięcej punktów do klasyfikacji sezonu (sumę tworzą punkty za miejsca w klasie, kategorii oraz bonusowe za start, metę, wiek auta i barwy historyczne). Pozostałe stopnie podium w E3 obstawili również użytkownicy modelu E30 318is - kolejno Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała (strata 10,6 sek.) i Elefant/Ernest Kornobis (+57,3). Na piątym miejscu generalki K4 Fiata 126p dowiózł doświadczony Tomasz Grychtoł z Robertem Koisarem. Przy okazji wygrali klasę najmniejszych pojemności E0 (gr. A do 1150 cm3) z Markami Mateją i Kaczmarkiem, dysponujących Wartburgiem 353WR. Rundy HRPP nie ukończyły 4 załogi, 5 zaprezentowało się w kategorii Pokaz (bez pomiaru czasu), z której już niebawem po odnowieniu lub uzyskaniu licencji na trasach pojawią się takie perły motoryzacji jak Porsche 911 SC RS (Piotra Zaleskiego) czy Mercedes C123 280CE Rallye (Adama Tomasia).

W rajdzie okręgowym brylowały czołowe postaci Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Aktualni liderzy cyklu, Mikołaj Marczyk i Sebastian Dwornik wykorzystali potencjał Hondy Civic Type-R wygrywając klasyfikację generalną z najlepszą załogą wśród przednionapędówek z silnikami do pojemności 1600 cm3, Jerzym Smagałą i Konradem Giergielem w Citroenie Saxo (mistrzowie RSMŚL w Pucharze Peugeot Citroen i aktualni liderzy kategorii). Podium uzupełnili Mateusz Karzyński z Michałem Miklaszewskim w Peugeocie 106 GTI (obecnie czwarci w PPC śląskiego cyklu). Pojedynek Mitsubishi Lancerów Evo X w niezaliczanej do generalki klasie RO 4WD wygrał Tomasz Kuciński (z Tomaszem Gołębiewskim), który pokonał Wojciecha Krawczyka (z Bartłomiejem Pawlikiem), zaliczającego już drugi start w tej imprezie. Najlepszy wynik rajdu przypadł zwycięzcom klasy Gość (posiadacze licencji stopnia R), Dariuszowi Krupie z Mateuszem Martynkiem w kolejnym Lancerze Evo X. Warszawianin na 40 kilometrach oesowych o blisko 12 sekund wyprzedził ubiegłorocznych zwycięzców rajdu, Damiana Byczkowskiego i Jakuba Przedborę w legendarnym Mitsubishi Lancerze Evo VI RS. Na trzeciej pozycji wśród załóg mogących startować w mistrzostwach Polski byli Igor Pietrzak i Michał Kłos (Ford Fiesta R2) - posiadacze najszybszej "ośki" wśród "Gości".

Z minutową przewagą rywalizację na skróconych do 3 kilometrów odcinkach Super KJS-u zwyciężyli tak jak w ubiegłym roku Adrian Wichłacz i Łukasz Wilczak (Mitsubishi Lancer Evo VI). Ich jedynych rywali w K5 (pow. 2000 cm3) - Marcina Kowala i Sebastiana Lenkowskiego wyeliminowała awaria przepustnicy Mitsubishi Lancera Evo IX już na piątkowym prologu w Tomaszowie. Za plecami Wichłacza rywalizacja była bardzo zacięta. Cztery kolejne załogi zmieściły się w 5,11 sekundy. Na podium generalki stanęli najszybsi w K4 (1601-2000 cm3) - Bartosz Kowalski z Arturem Łęczyckim (Opel Astra GSi) i wolniejsi o niecałe 2,5 sekundy Dariusz Zieliński i Adam Cebula (Renualt Clio). Za nimi uplasował się duet najlepszych załóg K3 (1401-1600 cm3) - Przemysław Krysztowiak/Jakub Machnikowski (Skoda Fabia) i Rafał Jeromin/Tomasz Kamiński (Citroen Saxo VTS). Z 17 amatorskich ekip aż 6 nie dotarło do mety.

Zarząd Automobilklubu Tomaszowskiego dziękuje wszystkim uczestnikom za wspaniałą rywalizację oraz uwagi, dzięki którym wyciągnie wnioski, aby jeszcze lepiej zorganizować kolejne edycje. Klub składa szczególne podziękowania w kierunku sponsorów imprezy, przede wszystkim firmie Aspol, jak również Multimotors, Tezana, Kumart, Motorsporter.com, Top-Gum, Q-Med i Hotelowi Mazowiecki, gdzie zakończono imprezę. Przeprowadzenie zbierających bardzo dobre recenzje odcinków specjalnych było możliwe dzięki uprzejmości gmin Rzeczyca i Czerniewice oraz miastu i powiatowi Tomaszów Mazowiecki. Zabezpieczenie 40 km prób sportowych nie byłoby możliwe bez pomocy Ochotniczych Straż Pożarnych ze wspomnianych gmin oraz OSP Białobrzegi, a także tomaszowskiej Policji, Jednostki Strzeleckiej 1002, Automobilklubu Piotrkowskiego, ŁZM Motosportklub, Team 50 Sieradz i Automobilklubu Królewskiego.

ASPOL 2. RAJD DOLINY KRZEMIONKI (15-16.07.2016)
HRPP
KATEGORIA 4
1. Adam Kacprzyk/Maciej Tworski - Lancia Delta HF Integrale 25.12,2 (1. F4)
2. Paweł Chojnacki/Ewa Habryn-Chojnacka - BMW E30 318is +1.02 (1. E3)
3. Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała - BMW E30 318is +1.12,6 (2. E3)
4. Elefant/Ernest Kornobis - BMW E30 318is + (3. E3)
5. Tomasz Grychtoł/Robert Koisar - Fiat 126p + (1. E0)
6. Marek Mateja/Marek Kaczmarek - Wartburg 353WR + (2. E0)

KATEGORIA 5
1. Artur Rowiński/Magdalena Tokarska - Audi Quattro 23.25,6 (1. F4)

RAJD OKRĘGOWY
KLASYFIKACJA GENERALNA
1. Mikołaj Marczyk/Sebastian Dwornik - Honda Civic Type-R 22.35,81
2. Jerzy Smagała/Konrad Giergiel - Citroen Saxo +43,25
3. Mateusz Karzyński/Michał Miklaszewski - Peugeot 106 GTI +1.43,27
4. Wiktor Matuszewski/Joanna Szymków - Honda Civic VTI +2.09,20
5. Krzysztof Nazaruk/Alicja Gnatowska - SEAT Ibiza +2.31,04

KLASA RO 4WD
1. Tomasz Kuciński/Tomasz Gołębiewski - Mitsubishi Lancer Evo X 22.19,08
2. Wojciech Krawczyk/Bartłomiej Pawlik - Mitsubishi Lancer Evo X +22,48

KLASA GOŚĆ
1. Dariusz Krupa/Mateusz Martynek - Mitsubishi Lancer Evo X 22.13,69
2. Damian Byczkowski/Jakub Przedbora - Mitsubishi Lancer Evo VI RS +11,74
3. Igor Pietrzak/Michał Kłos - Ford Fiesta R2 +29,05
4. Adam Wojtanka/Marek Wojtanka - Renault Clio +32,59
5. Łukasz Solecki/Dariusz Gurdziołek - Peugeot 206 RC +3.10,67

SUPER KJS
KLASYFIKACJA GENERALNA
1. Adrian Wichłacz/Łukasz Wilczak - Mitsubishi Lancer Evo V 19.09,38 (1. K5)
2. Bartosz Kowalski/Artur Łęczycki - Opel Astra GSi +1.00,90 (1. K4)
3. Dariusz Zieliński/Adam Cebula - Renault Clio +1.03,32 (2. K4)
4. Przemysław Krysztowiak/Jakub Machnikowski - Skoda Fabia +1.04,98 (1. K3)
5. Rafał Jeromin/Tomasz Kamiński - Citroen Saxo VTS +1.06,01 (2. K3)
6. Michał Słupski/Mateusz Siemienkiewicz - BMW E30 318is +1.45,68 (3. K4)
7. Jagna Stankiewicz/Agnieszka Załęcka - BMW E30 318is +1.52,95 (4. K4)
8. Aleksander Bogusławski/Tomasz Rusinek - Fiat Seicento +2.48,05 (1. K2)
9. Konrad Melon/Łukasz Skorupiński - Fiat Seicento +3.44,34 (2. K2)
10. Tomasz Bojanowicz/Piotr Niemyjski - Citroen C2 +3.52,42 (3. K3)
11. Przemysław Sawicki/Martyna Drausal - Ford Fiesta +14.28,89 (5. K4)


Ta strona używa plików cookies.

Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności.

Więcej Zamknij