Test minibusa Mercedes-Benz Sprinter City 77 potrwa do 18 października. Autobus najczęściej spotkamy na linii Nr 6. MZK będzie porównywać jego jazdę z często obsługującym tę linię Jelczem M081MB, także autobusem klasy mini. Poza 20 hybrydami rozważany jest bowiem zakup minibusów na mniej oblegane linie.
Mercedes-Benz Sprinter City 77 o długości 8,7 m jest aktualnie najdłuższym modelem w programie minibusów Mercedes-Benz. Testowany minibus to klasa emisji spalin EURO VI, dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie i dwie rampy inwalidzkie, do tego całkowicie niska podłoga i automatyczna skrzynia biegów. Posiada do 35 miejsc pasażerskich w zależności od ilości przewożonych osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Ponadto oprócz przewidzianego seryjnie jednego miejsca na wózek inwalidzki przy 1 drzwiach, dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych wykonano jeszcze jedno takie miejsce przy 2 drzwiach, włącznie ze składaną rampą wjazdową.
Podczas testów MZK sprawdzi jak minibus daje sobie radę w ruchu miejskim, czy wygodnie się prowadzi i jak komfort jazdy oceniają pasażerowie oraz czy sprawdzi się deklarowane przez producenta niskie zużycie paliwa. Niespodzianką są zastosowane w autobusie podczas tomaszowskich testów kasowniki klasy "dziurkacz".