Program powszechnej nauki pływania ,,Umiem Pływać’’
Gmina-Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała dofinansowanie na realizację zadania publicznego, polegającego na organizowaniu zajęć w ramach Programu powszechnej nauki pływania „Umiem pływać”.
Wsparcie finansowe na realizację zajęć otrzymało pięć szkół:
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Aleksandra Kamińskiego w Tomaszowie Mazowieckim
- Szkoła Podstawowa nr 9 im. ks. Jana Twardowskiego w Tomaszowie Mazowieckim
- Szkoła Podstawowa nr 10 im. Tomaszowskich Olimpijczyków w Tomaszowie Mazowieckim
- Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Tomaszowie Mazowieckim
- Szkoła Podstawowa nr 14 im. Orła Białego w Tomaszowie Mazowieckim.
Program "Umiem Pływać" wspiera szkoły w organizacji zajęć pozalekcyjnych z nauki pływania dla uczniów klas I-III oraz propaguje bezpieczne zachowania w wodzie. Program zakłada przeprowadzenie 20 godzin lekcyjnych nauki pływania w grupach 15 osobowych.
Zadanie ma na celu aktywizację fizyczną dzieci klas wczesnoszkolnych oraz nabycie podstawowych umiejętności pływania. Aktywność ta to skuteczna profilaktyka wad postawy oraz nadwagi i otyłości, a także przygoda i radość dla uczestników.
Wsparcie finansowe na realizację zadania w wysokości 60 000 zł pochodzi ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki.
Rządowy Program "Aktywna tablica"
Gmina-Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała dofinansowanie w ramach Rządowego Programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024. Wsparciem finansowym objęte są trzy szkoły podstawowe: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Aleksandra Kamińskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 4, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Józefa Piłsudskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10, Szkoła Podstawowa nr 14 im. Orła Białego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6.
Przyznane dofinansowanie w wysokości 105 000 zł przeznaczone zostanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii psychoneurologicznej, terapii procesów komunikacji, terapii logopedycznej lub psychologicznej, komputera do obsługi pomocy dydaktycznych.
Zadanie realizowane jest przy udziale finansowanego wkładu własnego miasta w wysokości 26 250 zł
Celem programu jest finansowe wsparcie organów prowadzących szkoły w obszarze rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
Rządowy Program "Posiłek w szkole i w domu" - moduł 3
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację w roku 2024 zadania w ramach modułu 3 wieloletniego rządowego programu - „Posiłek w szkole i w domu” dotyczącego wspierania w latach 2024-2028 organów prowadzących publiczne szkoły podstawowe w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki przez organizację stołówek i miejsc spożywania posiłków.
Całkowity koszt zadania to 47 395,00 zł. Wysokość wsparcia finansowego – 37 916,00 zł, wkład własny miasta – 9 479,00 zł.
Zadanie realizowane będzie w Szkole Podstawowej nr 7 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 oraz w Szkole Podstawowej nr 9 im. ks. Jana Twardowskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 9 w Tomaszowie Mazowieckim.
Otrzymane środki przeznaczone zostaną na doposażenie i poprawę standardu funkcjonujących kuchni szkolnych poprzez zakup m.in. pieca konwekcyjno-parowego, taboretu gazowego, umywalki ze stali nierdzewnej, patelni elektrycznej, stołów przyściennych.
Nowe wyposażenie wpłynie korzystnie na jakość przygotowywanych posiłków, ich wartość odżywczą, a także walory smakowe i estetyczne. Ponadto poprawi komfort i szybkość pracy w kuchni.
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację w roku 2022 zadania w ramach modułu 3 wieloletniego rządowego programu - „Posiłek w szkole i w domu” dotyczącego wspierania w latach 2019-2023 organów prowadzących publiczne szkoły podstawowe w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki przez organizację stołówek i miejsc spożywania posiłków.
Całkowity koszt zadania to 58 772,00 zł. Wysokość wsparcia finansowego – 47 017,60 zł, wkład własny miasta – 11 754,40 zł.
Zadanie realizowane będzie w Szkole Podstawowej nr 13 Pomnik Tysiąclecia Państwa Polskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Tomaszowie Mazowieckim.
Otrzymane środki przeznaczone zostaną na doposażenie i poprawę standardu funkcjonującej kuchni szkolnej poprzez zakup m.in. pieca konwekcyjno-parowego, zmywarko-wyparzarki, zmiękczacza do wody, obieraczki do ziemniaków, automatycznej wyciskarki do warzyw i owoców.
Nowe wyposażenie wpłynie korzystnie na jakość przygotowywanych posiłków, ich wartość odżywczą, a także walory smakowe i estetyczne. Ponadto poprawi komfort i szybkość pracy w kuchni.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
W roku 2024 Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała dofinansowanie w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Wsparciem finansowym objętych zostało pięć szkół podstawowych oraz jedno przedszkole, tj. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Aleksandra Kamińskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 4, Szkoła Podstawowa nr 6 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8, Szkoła Podstawowa nr 7 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3, Szkoła Podstawowa nr 9 im. ks. Jana Twardowskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 9, Szkoła Podstawowa nr 10 im. Tomaszowskich Olimpijczyków oraz Przedszkole nr 2 im. Marii Kownackiej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6.
Przyznane dofinansowanie w wysokości 62 960 zł przeznaczone jest na zakup nowości wydawniczych do bibliotek szkolnych oraz przedszkolnych, zakup elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych, a także realizację działań promujących czytelnictwo, w tym zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w akcjach promujących czytelnictwo oraz organizację spotkań autorskich, wystaw i konkursów.
Zadanie będzie realizowane przy udziale finansowego wkładu własnego miasta w wysokości 15 740 zł.
W roku 2023 Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację zadania w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Zadanie realizowane jest w dwóch samorządowych szkołach podstawowych oraz w jednym przedszkolu: Szkole Podstawowej nr 3 im. Józefa Piłsudskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10, Szkole Podstawowej nr 11 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7, Przedszkolu nr 9 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3.
Przyznane środki finansowe w wysokości 26 500,00 zł przeznaczone są na zakup nowości wydawniczych, elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych oraz realizację działań promujących czytelnictwo, w tym zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w akcjach promujących czytelnictwo oraz organizację spotkań autorskich, wystaw i konkursów.
Zadanie jest realizowane przy udziale finansowego wkładu własnego miasta w wysokości 20% całkowitych kosztów realizacji i wynosi 6 625,00 zł.
W roku 2022 Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację zadania w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Zadanie realizowane jest w dwóch przedszkolach samorządowych: Przedszkolu nr 5 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 9 w Tomaszowie Mazowieckim oraz Przedszkolu nr 11 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10 w Tomaszowie Mazowieckim.
Przyznane środki finansowe w wysokości 6 000,00 zł przeznaczone są na zakup nowości wydawniczych dla dzieci w wieku 3-6 lat oraz realizację działań promujących czytelnictwo, w tym zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w akcjach promujących czytelnictwo oraz organizację spotkań autorskich, wystaw i konkursów.
Zadanie jest realizowane przy udziale finansowego wkładu własnego miasta w wysokości 20% całkowitych kosztów realizacji i wynosi 1 500,00 zł.
Celem głównym Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021– 2025 jest wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz rozwój bibliotek do 2025 r. Zgodnie z przyjętymi założeniami program ma tworzyć warunki dla realizacji działań proczytelniczych na poziomie społeczności lokalnych. Celem szczegółowym programu jest wzmocnienie potencjału przedszkoli poprzez wzrost atrakcyjności ich zbiorów. Istotnym elementem jest wzmacnianie kompetencji czytelniczych dzieci i młodzieży, które wpływają na sukces uczniów w szkole, a w późniejszym życiu pozwalają pokonywać ograniczenia i trudności związane z mniej sprzyjającym środowiskiem społecznym.
Przedsięwzięcie „Poznaj Polskę” w roku 2023
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację zadania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”.
Przyznane środki finansowe w wysokości 24 984,00 zł przeznaczone są na dofinansowanie realizacji 4 wycieczek szkolnych ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 w Tomaszowie Mazowieckim. Wycieczki będą organizowane przez szkołę w terminie do 23.06.2023 r. lub od 1.09.2023 r. do 15.12.2023 r.
Na dofinansowane wycieczki jednodniowe oraz dwudniowe wyjadą zarówno uczniowie z klas I-III, jak i klas IV-VIII. W ramach wycieczki jednodniowej uczniowie zwiedzą co najmniej dwa punkty edukacyjne wybrane z katalogu przygotowanego przez MEiN, natomiast podczas wycieczki dwudniowej - cztery punkty edukacyjne.
W ramach wycieczek uczniowie odwiedzą m.in.: Centrum Nauki Kopernik, Zamek Królewski w Warszawie, Jaskinię "Raj", "Święty Krzyż" - pobenedyktyński zespół klasztorny, "Dąb Bartek", Aleję Miniatur w Parku Rozrywki Sabat Krajno, Stare i Nowe Miasto w Toruniu, Żywe Muzeum Piernika.
Przedsięwzięcie „Poznaj Polskę” - rok szkolny 2022/2023
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację zadania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”.
Przyznane środki finansowe w wysokości 88 720,00 zł przeznaczone są na dofinansowanie realizacji 14 wycieczek szkolnych z sześciu samorządowych szkół podstawowych. Wycieczki będą organizowane przez szkoły do 15 grudnia 2022 r.
Na dofinansowane wycieczki jednodniowe oraz dwudniowe wyjadą zarówno uczniowie z klas I-III, jak i klas IV-VIII. W ramach wycieczki jednodniowej uczniowie zwiedzą co najmniej dwa punkty edukacyjne wybrane z katalogu przygotowanego przez MEiN, natomiast podczas wycieczki dwudniowej - cztery punkty edukacyjne.
Wycieczki szkolne mają na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.
Przedsięwzięcie „Poznaj Polskę” - rok szkolny 2021/2022
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe na realizację zadania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”.
Przyznane środki finansowe w wysokości 110 561,50 zł przeznaczone są na dofinansowanie realizacji 22 wycieczek szkolnych z ośmiu samorządowych szkół podstawowych.
Wycieczki będą organizowane przez szkoły do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022. Na dofinansowane wycieczki jednodniowe oraz dwudniowe wyjadą zarówno uczniowie z klas I-III, jak i klas IV-VIII. W ramach wycieczki jednodniowej uczniowie zwiedzą co najmniej dwa punkty edukacyjne wybrane z katalogu przygotowanego przez MEiN, natomiast podczas wycieczki dwudniowej - cztery punkty edukacyjne.
Wycieczki szkolne mają na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.
Laboratoria Przyszłości
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 1 350 200,00 zł na realizację zadań polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria Przyszłości”.
Celem programu jest rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
W ramach przedsięwzięcia samorządowe szkoły podstawowe otrzymały środki finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Laboratoria Przyszłości mają za zadanie wzmocnić i uatrakcyjnić dotychczasowy proces zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. Nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Wsparcie jest udzielane w całości z góry, bez konieczności wniesienia wkładu własnego.